27 januari 2006

Verslag gemeenteraad 19 januari 2006

1.BPA. “De Hoven” : al of niet in herziening stellen .

Dit is het gebied achter het gemeentehuis, tussen de Bergen, en de Ringlaan/Vierselbaan
In 1992 werd dit ambachtelijke zone, nu dat het bedrijf waarschijnlijk gaat stoppen moet dit weer woonzone worden terwijl er geregeld sprake is van een tekort aan KMO-zones in Zandhoven? Mogelijke hinder kon er nu ook geweest zijn, een kleine KMO zonder veel hinder kan er misschien nog gevestigd worden. Anderzijds is het dicht in een woonzone en is de vraag begrijpelijk. Alleen weet ik niet of dit zoveel nieuwe woongelegenheid gaat scheppen(binnengebied).

Antwoord : Het is geen geschikte plek voor een KMO-zone, er was nu ook al hinder . Er zou een ontsluiting komen en in het binnengebied, dat blijkbaar redelijk groot is , kunnen er sociale woningen komen via PPS (privaat publieke samenwerking) of via sociale woningbouw Hier kon ik niet tegen zijn!!! Oké

2.Al of niet aankopen van papier . Bij navraag van de vroegere offertes vind ik niets terug van milieuvriendelijk (vb. chloorvrij papier) om nog van gerecycleerd te zwijgen. Het milieubeleidsplan spreekt van het gebruik van milieuvriendelijk papier, dan zou ik dit ook graag zien in de realiteit!
Ik wil dit goedkeuren onder deze voorwaarden en anders onthouding.
Schepen Lenaerts zegt dat het al verschillende keren gevraagd is, ik zeg dat ik het niet terug vind en dat ik het enkel goedkeur als het nu echt zo zal zijn op de bestelbon. De Bie vraagt of ik Lenaerts vertrouw en ik heb geantwoord dat ik het zal nakijken!

3. Brandweer overeenkomst met de Stad Lier voor het stuk autosnelweg vanaf afrit 19 tot Q8 richting Antwerpen omdat Zandhoven waarschijnlijk sneller is : oké (proeftijd ?, samen , energieverspilling of test?. Zandhoven is nog steeds bevoegd.

4. Brandweer overeenkomst met de stad Antwerpen voor de E313 tot de uitrit van Massenhoven , daar kan Antwerpen sneller ingrijpen(en wat met het stukje E34 tot Oelegem) zit ook in de overeenkomst. Oké

5. Begrotingswijziging : akteneming

6. Onderwijs : ZAWORA : i.v.m.vervanging voor korte afwezigheden , beetje onduidelijk, artikel 5 staat vanaf 3 volledige dagen en art.7 kan het al van 1 dag. Antwoord: artikel 5 moet er uit.

7. Asfaltwegen : bijkomend punt : uitvoering zoals Antwerpsebaan (vermalen ter plaatse en gebruik van oud materiaal, blijkt sterker te zijn) oké

Bijkomende vraag van Groen!:
Agenda terug per mail a.u.b.
>
[+/-] Artikel lezen / verbergen

0 Jouw mening?

Een reactie posten

<< Home